Rainbow Six: Siege on vain moninpeli
7

Rainbow Six: Siege on vain moninpeli

syys 29 Rasteri  

Rainbow Six: Siegeen ei ole tulossa yksinpelikampanjaa, peliyhtiö Ubisoft varmisti. Sen sijaan yksinpelaajille annetaan mahdollisuus pelata pelin moninpelikarttoja botteja vastaan yksin tai muiden pelaajien kanssa.

Pelin taideohjaaja Scott Mitchell kertoi PCGamesN:lle asiasta seuraavin sanoin: ”Voit pelata harjoittelumoodimme läpi, jossa saat vastaasi erilaisia operaattoreita erilaisten välineiden kera. Moninpelikarttojamme voit myös pelata  tekoälyterroristeja vastaan täysin kustomoitavissa otteluissa. Yksinpelit toimivat hyvänä harjoitteluna ja siellä on mahdollista avata moninpelissä käytössä olevia ominaisuuksia”

Tom Clancy´s Rainbow Six: Siege julkaistaan 1. joulukuuta 2015 Xbox Onelle, PlayStation 4:lle ja PC:lle.

Kerro kommenteissa oma mielipiteesi asiasta sekä kiinnostaisiko sinua pelata kyseistä peliä pelikaistan porukalla 🙂

Lähde: Eurogamer

About Rasteri

Rasteri, 27 vuotias peliaddikti lähtöisin Vantaan nurkilta ja olen lähes koko ikäni pitänyt photoshoppailusta, sivustojen ylläpidosta sekä tietenkin tiimissä pelaamisesta, peliviihteen mahtirodun eli pc-pelaajien parissa! Lue lisää...
  • Jack

    Omasta mielestä aika huono ratkaisu panostaa pelkän verkkopelaamisen varaan, harjoittelu botteja vastaan ei ole mikään uusi idea ja se on aina ollut samaa samojen karttojen ja tavoitteiden suorittamista, mikä alkaa pidemmän päälle aina tökkimään, mutta mikäli Ubisoft on tehnyt tällä kertaa edes jotain oikein, voi tästä julkaisusta loppujen lopuksi tulla ihan kelpo peli, joten en näin kokeilematta ainakaan ala täysin alas ampumaan.
    Ja itse ainakin olen täysillä messissä kyseisen pelin pelailussa.

  • Juu, siinä mielessä ehkä ihan ok, että jättivät yksinpelin pois, niin voivat keskittyä pelkästään moninpelin ongelmien päivittelyyn ja uusien karttojen tekoon yms. Eli tavallaan siis parempi, että ei ollenkaan kuin hutastu yksinpeli.

    • jamppu_fi

      Samaa mieltä toveri Rasterin kanssa. Mut täähän on näitä makuasioita. Mä en pelaa oikeestaan koskaan yksinpelipuolta FPS peleistä. Ne on musta aina vähän naiveja ja muutenkin tykkään enemmän moninpelimaailman arvaamattomuudesta ja siitä inmihillesestä meiningistä.

      Battlefieldeissä olis ollu varaa pistää enemmän paukkuja sinne mistä Dice on tunnettu, eli moninpeliin, eikä väkertää jotakin puolivillaista yksinpeliä vain trendifaktorin vuoksi. CODin yksinpelejä on aina kehuttu kovasti, muttei ne scriptatut tekodramaattiset juonenkäänteet ole juuri tätä sotilasta säväyttäneet.

      Ainoo poikkeus oli ehkä MW2:sen kuuluisa ”No Russian” tehtävä (https://www.youtube.com/watch?v=2UadzYIwors) joka teki oikeasti pahaa. Olin jotenkin onnistunut välttymään spoilereilta ja koko tehtävä tuli vähän puun takaa. Voin sanoa, että se kyl vähän säväytti.

      Mutta poikkeus vahvistaa säännön. Varmasti ihan hyvä, että Siegessä keskitytään siihen mikä on pelissä tärkeämpää – moninpeliin 😉

      Eilen kokeiltiin pikkasen peliä ja onhan se buginen vielä. Päällimmäiseksi mieleen jäi latausruudut – niitä tuli tuijoteltua varmaan 70% peliajasta. Osaltaan tähän vaikuttaa myös se, että itse kierrokset olivat aika nopeita. Välillä peliin pääseminen oli miltei mahdotonta.

      Itse peli on ihan mielenkiintoinen. Tollasella pikaisella ekalla mulkasulla ei voi mitään syvällistä analyysiä vielä tehdä, mutta konsepti on ihan toimiva. Erityisesti hiekkalaatikkomainen toteutus saa plussaa. Ongelmaa voi lähestyä monelta suunnalta ja liikkumisen vapaus on poikkeuksellisen laajaa. Tavoitteisiin voi pyrkiä massan voimalla mörssäämällä keskeltä läpi tai pienempinä ryhminä eri puolilta koukaten.

      Materiaalien käyttö on oivallista. Ei meinannut millään tottua siihen, että useiden materiaalien ominaisuuksiin ei kuulu luodinkestävyys. Seinän tai pöydän takana kökkiminen ei auta mitään, kun tollasen perusseinän läpi ampuu melkein aseella kuin aseella.Liikkumisen vapautta lisää vielä materiaalien tuhoutuminen, sillä peli on täynnä erilaisia gadgettejä millä voit tehdä omia ovia tai lattialuukkuja sinne mihin haluat!

      Betassa on mukana botteja vastaan co-oppina pelattava TDM ja 5 hengen tiimeissä pelattava pomminpurkumoninpeli. Karttoja on betaksi yllättävän paljon, joka omalta osaltaan lisää vaikeustasoa melkoisesti. Suurimman osan siitä ajasta jota en viettänyt latausruuduissa olin eksyksissä kartan syövereissä. Varsinkin puolustajana ei ollut oikeen mitään hajua mihin pitäisi lähteä, kun alkaa vihua lappaamaan ovista ja ikkunoista. Betassa on myös aikamoinen pino ei-niin-perinteisiä gadgetteja joiden kanssa sai ensimmäisellä pelikerralla vähän taiteilla. Monesta ei ollut hajuakaan mitä niillä tekee – olis varmaan pitäny tutustua tutoriaaleihin, ennen kuin heittäytyy taistelutantereelle.

      Peli tarjoaisi oivan alustan todella strategiselle kokemukselle. Hyvin yhteen pelaava (ja kartat tunteva) tiimi voisi jakaa tehtävän sektoreihin ja kommunikoiden vihollisen liikkeistä tehokkaasti. Pienellä suunnitelmallisuudella pelikokemus voisi poiketa merkittävästi perinteisistä FPS räiskinnöistä – toki betan meno näytti aika tavalliselta räiskinnältä.

      Sen enempää lopullisen pelin ominaisuuksista tietämättä herää kuitenkin kysymys kuinka pitkäikäinen peli tästä tulee. Pitääkö pelimekaniikka innon päällä, kun peliä on tahkonnut satoja tunteja. Onko pelimuodoissa vaihtelua, vai onko se samaa hommaa erilaisissa kulisseissa.

      En minä nyt henkeä pidättele peliä odottaessa, mutta ihan mielenkiintoinen tuttavuus.

  • jamppu_fi

    Betan kestoa on laajennettu 1.10. asti, et vielä ehtis pelaan 😉

    ”Publisher Ubisoft has announced the closed beta for Tom Clancy’s Rainbow Six Siege has been extended until October 1.”

    • Juu, voishan sitä tämänkin illan latausruutua katsella ja tapella uplayn sekä matchmakingin kanssa 😀

      • jamppu_fi

        Pikkasen meinaa silmä lupata – tappelin nimittäin sen OBSin kanssa siin viel… Mut kai sitä pitää yritää, kun sitä vielä saa.

  • Tässä olis muutamat beta-koodit lisää:

    GCLD-YBUL-ALDJ-JJ84
    PACG-N6ND-CLAA-KMWC
    MC8P-MVRL-LDLM-383P
    CELW-F3CC-APPY-RKA6

    Betaa on pidennetty nyt sunnuntaihin asti.